Click this link!

Sunday, June 10, 2012

Wastefulness



It is a waste to have answers to questions you have never asked. It is an injustice to the human capacity to think; the God given ability that separates man from beast. Knowing is not proof of thinking. A parrot can be taught speech, but not understanding.

A clever man is a free man. Who has asked what is the true meaning behind everything. The purpose of a tale is in its story, not its characters. Be not mesmerized by imperfect reflections. The sea is not merely its surface.




Adalah suatu kezaliman tahu akan sesuatu yang tidak pernah disoal. Samada secara nyata atau rahsia. Tidak semua yang ada pemikiran itu berakal. Sebagaimana tidak semua yang mahal itu berharga. Jangan mudah terpedaya dengan rupa, sedangkan tiada makna. Laut itu bukan sahaja pada permukaannya. Alunan ombak menghijab pandangan daripada menyingkap apa yang tersimpan di dalamnya.

Seperti mana kata Imam as-Syafie "ilmu itu adalah suatu yang memberi manfaat, dan bukan sahaja yang dihafal". Sudahlah menjadi keldai membawa buku. Ilmu itu suatu pembebasan. Sedangkan cuma tahu bisa menjadi satu penyeksaan. Berapa ramai yang "tahu", tapi diperhamba?

No comments: